Czyste Powietrze – najnowsze zmiany

Od 21 października 2020 r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił możliwość wnioskowania o podwyższony poziom dofinansowania z programu Czyste Powietrze.

Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem: https://www.gov.pl/web/klimat/wyzsze-dotacje-i-wieksza-wspolpraca-z-gminami-rusza-druga-czesc-programu-czyste-powietrze-20

W skrócie procedura wygląda następująco:

  1. Osoby zainteresowane uzyskaniem podwyższonym poziomem dotacji muszą złożyć wniosek o wydanie zaświadczenie dostępny pod poniższym linkiem lub bezpośrednio w Urzędzie Gminy Zakrzew
  2. Po zgromadzeniu niezbędnych dokumentów należy złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia w Urzędzie Gminy (osobiście, pocztą lub przez platformę ePUAP).
  3. Posiadając zaświadczenie o dochodzie, które potwierdza spełnianie przez wnioskodawcę kryterium dochodowego należy zalogować się na Portalu Beneficjenta, wypełnić wniosek o dofinansowanie dołączyć niezbędne załączniki (w tym zaświadczenie o dochodach), a następnie postępować zgodnie z dalszymi wskazówkami.

UWAGA: Wydawaniem zaświadczeń zajmuję się Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Gminy Zakrzew który ma na to 7 dni od wpłynięcia poprawnie uzupełnionego wniosku na wydanie zaświadczenia.

Formularz papierowy wniosku, wraz z wzorami wybranych załączników, dostępny jest na stronie internetowej https://portal.wfosigw.pl/strona-glowna-programu

Przed złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z Programem priorytetowym oraz Regulaminem programu dostępnym na stronie https://czystepowietrze.gov.pl


Informacje o programie CZYSTE POWIETRZE:
– strony internetowa:www.doradztwo-energetyczne.gov.pl lub www.czystepowietrze.gov.pl

– infolinia (tel. 22 340 40 80) w dni robocze 8.00-16.00,

– pomoc w przygotowaniu wniosku 048 610 51 14 wew.33 w dni pracy Urzędu Gminy Zakrzew

– e-mail: czystepowietrze@nfosigw.gov.pl

Wniosek – Żądanie wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu